Blauwdruk Magazijn

Op deze pagina kan je alles terugvinden wat van belang is bij het opstarten en draaiende houden van een magazijn. De blauwdruk is zo opgesteld dat je hem kan gebruiken bij de opstart maar er ook naar terug kan grijpen gedurende de werkingsmomenten.

Bij het ontwerpen van een magazijn is het belangrijk om rekening te houden met de inherente flexibiliteit van de ruimte, maar tegelijkertijd ook met de afhankelijkheid van de beschikbare ruimte. Onze blauwdruk houdt rekening met deze balans en biedt een solide basis voor het inrichten van een magazijn dat zowel efficiënt als effectief is in het ondersteunen van onze missie.

De elementen die je op deze pagina kan vinden, zijn een combinatie van richtlijnen en vereisten. Ze zijn zorgvuldig samengesteld om te waarborgen dat een Kledingpunt-magazijn voldoet aan de hoogste normen van organisatie, functionaliteit en veiligheid. Daarnaast bieden ze voldoende ruimte voor aanpassingen op basis van de specifieke behoeften en omstandigheden van elke locatie.

Zonder jou, de andere vrijwilligers en ook de zorgpartners zou Kledingpunt niet half zo succesvol zijn. Daarom is het voor ons heel belangrijk dat iedereen zich goed voelt bij ons. Alleen op deze manier kunnen we immers kinderen blijven helpen.

Heb je ideeën ter verbetering van de werking, dan mag je deze te allen tijde aan ons doorgeven.

Onderstaande tips zijn niet limitatief. Door deel te nemen aan de werking van Kledingpunt ga je automatisch akkoord met deze richtlijnen. Wij vertrouwen uiteraard ook op jouw gezond verstand.

Laatste update: 06/06/2023

Organigram

Bestuur Nationaal

Lien Verdickt – 0474 48 62 54 – algemene coördinatie
Gys Godderis – 0495 18 18 78 – algemene coördinatie
Sacha Moens – fundraising nationaal
Veerle Vansteenwegen – advies

Ethische Commissie

Jolien Vanderghote
An-Sofie Neirynck
ecom@kledingpunt.be

Kern Limburg

1. Danielle Evaerts: contactpersoon Peer
2. Hilde Davids: Verantwoordelijk vrijwilligers & samenwerking rusthuizen
3. Karin Davids: Verantwoordelijke magazijn
4. Chris Lavreys: Verantwoordelijke vervoer
5. Verantwoordelijke fundraising lokaal

Kern Oost-Vlaanderen

1. Lien Verdickt: contactpersoon Gavere
2. Lana De Cock: Verantwoordelijk vrijwilligers & samenwerking rusthuizen
3. Gys Godderis: Verantwoordelijke magazijn
4. Sofie Vanborm: Verantwoordelijke vervoer
5. Verantwoordelijke fundraising lokaal

Contactgegevens per magazijn

Contactpersoon Gavere

Lien Verdickt
0474 48 62 54
lien@kledingpunt.be

Verantwoordelijke Magazijn Gavere

Gys Godderis
0495 18 18 78
gys@kledingpunt.be

Steenweg Deinze 150, bus 32
9810 Nazareth
Zaterdag 10u-13u


Contactpersoon Peer

Danielle Evaert
0497 06 50 48
danielle@kledingpunt.be

Verantwoordelijke Magazijn Peer

Karin Davids
0472 91 88 23
karin@kledingpunt.be

Lookstraat 31, 3990 Peer
Zaterdag 9u-12u

Rekeningnummers

Rekeningnummer Nationaal: BE68 7360 4422 9034 (donaties geen attesten)
Rekeningnummer Nationaal: BE22 0689 4271 5947 (donaties met attesten)

Een Kledingpunt-magazijn geniet aanzienlijke flexibiliteit en de functionaliteit ervan is dikwijls afhankelijk van de beschikbare ruimte. Desalniettemin zijn er enkele essentiële elementen vereist voor een optimale werking:

Algemene werking

Tijdens de werkingsmomenten in het magazijn moeten er twee grote taken uitgevoerd worden: enerzijds wordt de aangekomen kleding gesorteerd en anderzijds worden er, op aangeven van het centrale bestuur, boxen gemaakt.

Daarnaast proberen we er voor te zorgen dat spullen die niet voor Kledingpunt geschikt zijn, afval, … na elke sorteerdag worden opgeruimd.

Het is aan de verantwoordelijke van de werking om vrijwilligers wegwijs te maken en te zorgen dat zij een taak krijgen die ze fijn vinden.

Hoe wordt er gesorteerd?

Elk kledingstuk dat gedoneerd wordt, wordt bekeken.

Jassen worden per maat ophangen, knuffels & dekens gaan op het daarvoor bestemde rekje.

Op de sorteertafels maken we stapels op basis van maat en geslacht. We leggen kaartjes op tafel zodat vrijwilligers snel weten welke stapel zich waar bevindt.

Deze gesorteerde stapels worden door een begeleider in bakken gestopt zodat andere vrijwilligers (op een later moment) boxen kunnen maken waneer deze worden aangevraagd.

Welke kleding houden we wel bij:

  • Kleding tot maat 12 jaar (152)
  • Propere kleding
  • Kleding zonder gaten, geuren en andere mankementen

Welke kleding houden we niet bij:

  • Kleding die groter is dan maat 152 – deze kleding mag gratis vertrekken naar andere organisaties of de kringloopwinkel
  • Wanneer kleding vuil of stuk is en ook wanneer kleding een doordringende rook- of andere geur heeft houden we de kleding niet bij – deze kleding gaat in zakken voor textielverwerking
  • VUISTREGEL: Kleding die je je eigen kinderen niet meer zou laten dragen, geven we ook niet door aan andere kinderen.

Wat houden we naast kleding nog bij:

  • Dekentjes
  • Kinderboeken
  • Knuffels

Wat houden we niet bij:

  • Speelgoed (gaat (gratis) naar andere organisaties of naar de kringloopwinkel)
  • Kleurboeken die al gebruikt zijn (oud papier)
  • Baby- of kinderspullen (in goede staat (gratis) naar andere organisaties of de kringloopwinkel)

Op het einde van de sorteerdag zorgt de verantwoordelijke ervoor dat de spullen die niet bijgehouden worden naar het juiste adres kunnen vertrekken.

Wil je je als magazijn koppelen aan een andere organisatie (Fedasil, Babytheek, … ) voor de spullen die niet bij Kledingpunt blijven, geef dan een seintje aan het nationale bestuur.

Hoe worden er boxen gemaakt?

Elke box bevat:

  • 1 jas gepast voor dat seizoen
  • 1 boek aangepast aan de leeftijd van het kind
  • 1 knuffel aangepast aan de leeftijd van het kind
  • 1 nieuwe set kleding geschonken door Stich For Kids (voorlopig enkel voor magazijn Oost-Vlaanderen)
  • 1 dekentje (voor kinderen t.e.m. 6 jaar)
  • Voldoende gevarieerde kleding in de juiste maat en voor het juiste geslacht

De kledingstukken in de box worden niet exact geteld.

We rekenen op het gezond verstand van de vrijwilliger in kwestie om boxen te vullen met een voldoende variatie aan:

  • Shorts
  • Lange broeken
  • T-shirts met korte mouwen
  • T-shirts met lange mouwen
  • Truien/vestjes
  • Onderbroeken & onderhemdjes OF body’s
  • Sokken (voorgesorteerd)
  • Pyjama’s

Afhankelijk van het geslacht van het ontvangende kind kan je dit aanvullen met:

  • Rokken
  • Kleedjes
  • Hemden

Wanneer beschikbaar kunnen ook volgende kledingstukken in een box:

  • Muts/sjaal/handschoenen
  • Zonnehoedje/pet
  • Zwemkleding
  • Verkleedkledij in de juiste maat

Wat met aanvragen voor boxen?

Ken je iemand die een box kan gebruiken?

Aanvragen gebeuren altijd via het formulier op onze website. Zo hebben wij een zicht op wat er buiten gaat en welke zorgpartners er met ons samenwerken.

Uiteraard kan je vrijwilliger en zorgpartner zijn tegelijk. Wanneer dat het geval is kan je, na aanvraag, je box meenemen na het sorteren.

Kan je zelf een box gebruiken?

Geef ons (discreet) een seintje en we zorgen voor een gepaste oplossing.

Hoewel we begrip hebben voor de nood aan kleding en het soms een drempel kan zijn om een box aan te vragen, is het niet toegestaan om zomaar kleding mee te nemen op sorteermomenten.

Ken je zelf iemand die een of meerdere boxen krijgt via Kledingpunt?

Fijn! We hopen zoveel mogelijk kinderen te kunnen helpen. Om dat te blijven doen is discretie van het allergrootste belang. Dit is dus informatie die we niet naar buiten willen zien komen.

Wil je graag zelf kleding doneren?

Breng je kleding gerust op jouw sorteerdag mee naar Kledingpunt.

Dankjewel voor je hulp!

Maattabellen

Download hier de maattabel 2023  (4A)
Download hier de sokkentabel 2023  (4A)

Statistieken?

We brengen graag in kaart wat Kledingpunt precies doet. Enerzijds is dat belangrijk voor eventuele subsidieaanvragen en dergelijke. Anderzijds houden we ook graag bij hoe de werking van een magazijn draait.

We vragen aan de verantwoordelijke van het magazijn om 1x per week volgende gegevens door te geven:

  • Aantal sorteerdagen in de afgelopen week
  • Aantal vrijwilligers in de afgelopen week
  • Aanwezigheid van de verantwoordelijken (dit is niet ter controle, enkel om te weten wie we vragen kunnen stellen aangaande de afgelopen week)
  • Aantal boxen dat effectief vertrokken is uit het magazijn (zorgpartner, maat en geslacht vermelden)
  • Aantal boxen dat gemaakt werd maar in het magazijn bleef staan (zorgpartner, maat en geslacht vermelden)
  • Eventuele tekorten aan kleding die er in de afgelopen week ontstonden

Het doorgeven van de meeste van deze gegevens kan gebeuren via de database die in april 2023 zal uitgerold worden. Op dit moment gebeuren de aanvragen enkel via het formulier op de website. Op termijn zullen erkende zorgpartners hun eigen boxen via de database kunnen aanvragen.

Procedure

Wanneer iemand zich aanbiedt als vrijwilliger krijgt die persoon uitleg. Je mag als magazijn die uitleg zelf geven of doorverwijzen naar de nationaal verantwoordelijke al naargelang wat er het meest passend is.

Wie vrijwilliger wordt bij Kledingpunt krijgt een standaard mailtje met:

  • Verwelkoming
  • Contactgegevens van de verantwoordelijken
  • Link naar de richtlijnen voor de vrijwilligers

Wie vrijwilliger wordt in jouw magazijn kan worden toegevoegd aan een Facebook-groep voor vrijwilligers. Zo kan je makkelijk oproepen plaatsen, informatie doorgeven, … die relevant zijn voor jouw magazijn.

Link naar FB-groep

Oost-Vlaanderen 

https://www.facebook.com/groups/kledingpuntvrijwilligersovl

Limburg

https://www.facebook.com/groups/kledingpuntvrijwilligerslimburg/

Procedure

Wanneer iemand zich aanbiedt als Kledingpunt krijgt die persoon uitleg. Je mag als magazijn die uitleg zelf geven of doorverwijzen naar de nationaal verantwoordelijke al naargelang wat er het meest passend is.

Wie vrijwilliger wordt bij Kledingpunt krijgt een standaard mailtje met:

  • Verwelkoming
  • Contactgegevens van Kledingpunt nationaal
  • Link naar de richtlijnen voor de Kledingpunten

Wie Kledingpunt wordt kan worden toegevoegd aan een Facebook-groep voor Kledingpunten. Zo kunnen we makkelijk oproepen plaatsen, informatie doorgeven, … die relevant zijn voor de Kledingpunten

Link naar FB-groep

https://www.facebook.com/groups/kledingpunt

Procedure

Ken je iemand die een box kan gebruiken?

Aanvragen gebeuren altijd via het formulier op onze website. Zo hebben wij een zicht op wat er buiten gaat en welke zorgpartners er met ons samenwerken.

Uiteraard kan je vrijwilliger en zorgpartner zijn tegelijk. Wanneer dat het geval is kan je, na aanvraag, je box meenemen na het sorteren.

Kostprijs van de boxen:

Een box is voor een gezin altijd gratis.

De zorgpartner in kwestie staat in voor de ophaling in het magazijn en voor het brengen van de box naar het gezin. Gezinnen komen nooit zelf boxen ophalen in het magazijn.

Wanneer een zorgpartner te ver woont of niet kan langskomen, dan kunnen boxen worden verzonden. Hiervoor vragen we aan de zorgpartner een tussenkomst in de verzendkosten.

Verzenden van boxen is het goedkoopst via DPD en kost op dit moment 6.90 EUR per box.

Wanneer we merken dat mensen meerdere boxen op hetzelfde moment nodig hebben, gaan we na of een levering door een vrijwilliger (die een onkosten vergoeding krijgt hiervoor) goedkoper is dan het verzenden. In dat geval wordt er aan de zorgpartner voorgesteld om met een interne levering te werken. De onkostenvergoeding wordt dan berekend op basis van de afstand tussen het magazijn en het adres van de zorgpartner.

We werken op basis van vertrouwen. Om gezinnen niet langer te laten wachten dan nodig, is het niet noodzakelijk voor de zorgpartner om de factuur/onkostennota te betalen vooraleer we de boxen verzenden. De voorgaande factuur moet uiteraard wel voldaan zijn.

Facturen voor verzending worden gemaakt bij Kledingpunt Nationaal. Hiervoor geef je volgende facturatiegegevens door aan boekhouding@kledingpunt.be :

  • Naam van de organisatie
  • Contactpersoon
  • Facturatieadres
  • Ondernemingsnummer/BTW-nummer
  • Datum van verzending
  • Aantal boxen / Aantal kilometer onkosten vergoeding

We vragen op dit moment aan het magazijn om de kosten van de verzending zelf voor te schieten. Dit doen we opnieuw om e gezinnen niet langer te laten wachten dan nodig.

1x per week worden deze kosten terugbetaald. Hiervoor vragen we per e-mail volgende gegevens door te geven aan boekhouding@kledingpunt.be :

  • Naam van de persoon die een rekening betaalde
  • Bankrekeningnummer van deze persoon
  • Bewijs van betaling

TER INFO:

Kan je zelf een box gebruiken?

Geef ons (discreet) een seintje en we zorgen voor een gepaste oplossing.

Hoewel we begrip hebben voor de nood aan kleding en het soms een drempel kan zijn om een box aan te vragen, is het niet toegestaan om zomaar kleding mee te nemen op sorteermomenten.

Ken je zelf iemand die een of meerdere boxen krijgt via Kledingpunt?

Fijn! We hopen zoveel mogelijk kinderen te kunnen helpen. Om dat te blijven doen is discretie van het allergrootste belang. Dit is dus informatie die we niet naar buiten willen zien komen.

Link naar aanvraagformulier site

Via groene knop in de hoofdnavigatie van de website.

Standaardmail voor aanvragen via andere wegen

Beste,

Dankjewel voor je aanvraag.

Op onze website kan je een aanvraagformulier vinden.

Aanvragen voor boen gebeuren altijd via het formulier op onze website. Zo hebben wij een zicht op welke boxen er op welk moment gemaakt kunnen worden.

Nadat je je aanvraag via de website hebt doorgegeven, ontvang je een mailtje om te laten weten wanneer je de box kan komen ophalen.

Met vriendelijke groeten,

Team Kledingpunt

Op regelmatige basis voeren we een ophaalronde uit bij de Kledingpunten die verbonden zijn aan het provinciale magazijn om de gedoneerde kleding op te halen. We blijven ons inzetten om het gebruik van plastic zakken te verminderen en moedigen Kledingpunten aan om, waar mogelijk, zelf de kleding te sorteren.

Om het transportproces soepel en efficiënt te laten verlopen, verzoeken wij de Kledingpunten om alle items vooraf klaar te zetten. Indien haalbaar, kunnen Kledingpunten in dezelfde omgeving al het materiaal op één locatie verzamelen, wat het ophaalproces vergemakkelijkt.

Door het vermijden van kleine ophalingen, besparen we tijd, kilometers en kosten. We stellen het op prijs als Kledingpunten in dit geval hun ophalingen combineren met andere nabijgelegen punten, indien mogelijk.

Na elke ophaalronde worden deze provinciale pagina’s bijgewerkt met de datum van de volgende geplande ophaalronde.

Opgelet: deze pagina mag nooit publiek gecommuniceerd worden. Dit geldt énkel voor Kledingpunten!

Richtlijnen: Communicatie & Marketingmateriaal

Bij het communiceren namens Kledingpunt vzw is het belangrijk om rekening te houden met diverse doelgroepen. Hieronder vindt je enkele richtlijnen om effectieve en inclusieve communicatie te waarborgen:

  1. Duidelijkheid en consistentie: Zorg voor heldere en eenduidige berichten in alle communicatie-uitingen, zoals e-mails, sociale media, nieuwsbrieven en persberichten. Consistentie in terminologie en toon helpt bij het opbouwen van een sterk en herkenbaar Kledingpunt
  2. Cultuursensitiviteit: Wees je bewust van culturele diversiteit en toon respect en begrip voor de verschillende achtergronden van de doelgroepen van Kledingpunt. Vermijd het gebruik van jargon, stereotypes en cultureel specifieke uitdrukkingen die mogelijk niet begrepen of als beledigend ervaren kunnen worden.
  3. Responsiviteit: Wees responsief en sta open voor feedback van de doelgroepen. Monitor en reageer tijdig op vragen, opmerkingen en zorgen die via verschillende communicatiekanalen binnenkomen.
  4. Als vertegenwoordiger van Kledingpunt vzw is het belangrijk om op te treden als ambassadeur van de organisatie. Dit betekent dat je de waarden, normen en doelstellingen van Kledingpunt actief uitdraagt in al uw communicatie en interacties. Zorg ervoor dat je goed op de hoogte bent van de boodschap die Kledingpunt wil overbrengen en de impact die deze heeft op de gemeenschap. Door een gepassioneerde en geïnformeerde ambassadeur te zijn, kan je anderen inspireren om zich ook in te zetten voor de missie van Kledingpunt vzw en een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij.

Logo’s

Communicatie materiaal

Bij Kledingpunt vzw hechten we veel waarde aan een transparant en verantwoord financieel beleid. Ons doel is om de beschikbare middelen op een effectieve en efficiënte manier te benutten, zodat we zoveel mogelijk kinderen in kwetsbare situaties kunnen helpen.

Elk magazijn binnen onze organisatie krijgt een vooraf bepaald budget. Dit budget is uiteraard afhankelijk van magazijn tot magazijn. Het spreekt voor zich dat een budget rekening houdt met kosten eigen aan de locatie. Zo is bijvoorbeeld de huur in het ene magazijn heel anders dan die in het andere magazijn.

Een deel van de giften die lokaal worden ingezameld, zijn bestemd voor het magazijn. Een klein deel van de lokaal ingezamelde giften wordt gebruikt door Kledingpunt Nationaal om de algemene werking van de organisatie te ondersteunen. Hiermee zorgen we o.a. voor verzekering, website, … en allerhande andere overkoepelende kosten.

Is jouw lokale fondsenwerving zo succesvol dat je een aanzienlijk groter bedrag dan je jaarbudget kan binnen halen, dan zetten we dit aan de kant om magazijnen in nood mee te gaan ondersteunen.

Naast de lokale fondsenwerving is er uiteraard ook de nationale of algemene fondsenwerving. Deze speelt een cruciale rol bij het verstrekken van extra budgetten voor zowel de individuele magazijnen als Kledingpunt Nationaal. Deze extra middelen stellen ons in staat om onze werking nog beter uit te voeren en verder uit te breiden, zodat we een groter aantal kinderen in nood kunnen bereiken.

Door deze aanpak te hanteren, garanderen we een heldere en verantwoorde verdeling van de beschikbare middelen en zorgen we ervoor dat elke bijdrage op de meest effectieve manier wordt ingezet voor het beoogde doel: het ondersteunen van kinderen in kwetsbare omgevingen door het beschikbaar stellen van geschikte kledij.

Rekeningnummers

Kledingpunt heeft twee rekeningnummers voor donaties en sponsorgelden:

Rekeningnummer Nationaal: BE68 7360 4422 9034 (donaties zonder attesten)
Stort men op deze rekening, dan krijgt met GEEN attest. Dit is ook een rekening waarop sponsoren die bijvoorbeeld een factuur wensen kunnen storten.


De fiscus betaalt echter 45 procent van een gift aan een goed doel terug onder de vorm van een belastingvermindering. Wil je die belastingvermindering volgend jaar al op je belastingbrief zien opduiken, dan moet jouw storting uiterlijk op 31 december op de rekening van het goede doel staan.
Wie een attest voor de belastingen wil ontvangen kan enkel op deze rekening storten.

Rekeningnummer Nationaal: BE22 0689 4271 5947 (donaties met attesten)

Info over verzekering

Zelfs op een goed beveiligde werkplek kunnen ongelukken gebeuren: je kan simpelweg niet alle risico’s uitsluiten. Werknemers kunnen bijvoorbeeld uitglijden en vallen, door hun rug gaan of simpelweg struikelen.

Behalve voor wat betreft de waarborg beroepsaansprakelijkheid (indien gewaarborgd) zijn volgende personen
verzekerd voor de waarborgen BA en Rechtsbijstand :

  • de organisatie
  • vrijwilligers:
    • de vrijwilligers die georganiseerd vrijwilligerswerk verrichten voor de organisatie
    • de vrijwilligers die zich occasioneel binnen de context van de organisatie op lossere of ad hoc
      basis inzetten, zoals familieleden van de vaste vrijwilligers;

Veiligheidsvoorschriften :
Onverminderd de andere bij dit contract bepaalde verplichtingen wordt overeengekomen dat de verzekerde
zich zal houden aan de volgende voorschriften:

  • Aanwezigheid van blusapparaten conform met de norm
  • Alle gebouwen dienen voorzien te zijn van blusapparaten die aangepast zijn aan de vuurklasse. Het
    vereiste aantal bluseenheden is één bluseenheid per 150 m2 te beschermen oppervlakte, met een
    minimum van 2 bluseenheden per constructieniveau.
  • De blusapparaten moeten jaarlijks gecontroleerd worden door een gespecialiseerde firma.
  • De blusapparaten moeten zich op gemakkelijk bereikbare plaatsen bevinden, aangeduid zijn met
    pictogrammen en het personeel dient gevormd te zijn in het gebruik van de toestellen.

Elektrische installaties
De verzekerde verklaart dat de elektrische installaties voldoen aan de voorschriften van het Algemeen Reglement voor de Arbeidsbescherming en aan het Algemeen Reglement op de Elektrische Installaties.

Rookverbod
Er dient een duidelijke affichering en strikte naleving te zijn van een absoluut rookverbod in het gehele gebouw.

Presentatie m.b.t. fondsenwerving

Download de meest recente presentatie: ppt (3 mb): Presentatie2023

Typebrief funding ter gelegenheid van opening Peer

Geachte (xxxx)

Wij zijn verheugd om u te informeren over de geplande opening van een tweede magazijn voor Kledingpunt vzw, gevestigd in Peer. Als lid van deze non-profitorganisatie, ben ik buitengewoon trots op de prestaties die tot dusver zijn behaald en de vele kinderen die we hebben kunnen ondersteunen.

Echter, het werk om kinderen in kwetsbare omgevingen te helpen is nog verre van voltooid. De voortdurende behoefte aan hulp voor deze kwetsbare bevolkingsgroep vereist aanzienlijke inspanningen en middelen. Om die reden is er een dringende noodzaak om fondsen te werven ter ondersteuning van de opening en het onderhoud van ons tweede magazijn.

Wij doen een beroep op uw vrijgevigheid en solidariteit om bij te dragen aan dit belangrijke initiatief. U kunt uw steentje bijdragen door financiële giften of het sponsoren van projecten. Elke vorm van ondersteuning is van onschatbare waarde en wordt ten zeerste gewaardeerd.

Voor meer informatie over de geschiedenis en het belang van Kledingpunt vzw en de impact die we samen kunnen hebben, verwijs ik u onze website op www.kledingpunt.be.

Laten we gezamenlijk onze inspanningen bundelen om kinderen in armoede te ondersteunen en een positieve impact op hun leven te bewerkstelligen.

Met warme groeten,

(xxxx)

Typebrief funding algemeen

Geachte (xxxx)

Als toegewijd lid van Kledingpunt vzw, ben ik buitengewoon trots op de prestaties die tot dusver zijn behaald en de vele kinderen die we hebben kunnen ondersteunen. Desalniettemin is ons werk om kinderen in kwetsbare omgevingen te helpen nog verre van voltooid. De voortdurende behoefte aan hulp voor deze kwetsbare bevolkingsgroep vereist aanzienlijke inspanningen en middelen. Om die reden is er een dringende noodzaak om fondsen te werven ter ondersteuning van de opening en het onderhoud van ons tweede magazijn.

Met deze brief doen wij een beroep op uw vrijgevigheid en solidariteit om bij te dragen aan dit belangrijke initiatief. Wij vragen u om uw steentje bij te dragen door financiële giften of sponsoring van projecten. Elke vorm van ondersteuning is van onschatbare waarde en wordt ten zeerste gewaardeerd.

Voor meer informatie over de geschiedenis en het belang van Kledingpunt vzw en de impact die we samen kunnen hebben, verwijs ik u graag naar onze website www.kledingpunt.be

Wij hopen dat u overweegt om ons in dit belangrijke streven te ondersteunen en gezamenlijk onze inspanningen te bundelen om kinderen in armoede te helpen en een positieve impact op hun leven te bewerkstelligen.

Alvast hartelijk dank voor uw aandacht en steun.

met warme groeten,

(xxxx)